Het zeilschip De Zeeland en de Furiade 2024

Geplaatst op 27 oktober 2024

Met de Govert van Wijnstichting Maassluis en het Furieadebestuur is overeengekomen dat deze stichting de komende vijf jaar sponsor wordt voor de gratis vaartochten met het zeilschip De Zeeland. Tijdens de Furieade kunnen mindervaliden en senioren een tocht maken met het schip. Ter plekke werd het contract door beide organisaties ondertekend.

Jaap Kronenburg is de voorzitter van de stichting die maatschappelijke projecten ondersteunt. Hij noemde ook het lunchconcert voor ‘kinderen van 8 tot 88 jaar’ op zaterdag in de Groote Kerk tijdens het stadsfeest. Hier draagt zijn stichting ook aan bij. Dit is een uitvoering van het sprookje Peter en de wolf en past in hun streven om deze kerk vaker open te stellen voor diverse culturele activiteiten.

Hieronder de ondertekeningen van dit heugelijke feit.